New Zealand Southern Island

4 juli 2016

27.06:
Laatste weekje gaat voor mij in. En vandaag ga ik voor de laatste keer weer een hele dag reizen. Een bus rit van ong. 9 uren richting Queenstown. Hier zal ik 7 nachten verblijven voordat ik dus weer naar huis reis. Vanochtend om 10.30 vertrokken vanuit Christchurch en om 19.30 aangekomen in Queenstown. Dit is een stad dat dus bekend staan om al zijn activiteiten en gezelligheid. Vandaar dat ik hier een week verblijf. Het is ook nog eens winterfest hier dus dubbel feest.
28.06:
Vandaag was het tijd om even was huishoudelijke dingen te doen. Rustig opgestaan en boodschappen gehaald voor de komende dagen. Kan eindelijk meer halen omdat ik op 1 plek blijf. Na het ontbijt meteen maar even het skiën en andere zaken geregeld voor de komende dagen. In de middag had ik weer tijd om een wandeling op de berg te maken. De Queenstown hill, is bijna 1000 meter hoog. Dus had weer heel wat kilometers en vermoeiende benen. Eenmaal terug bij mijn hostel rond 14.30. Een douche gepakt en mijn laatste was gedraaid!! Ook alvast eten gemaakt voor morgen op de berg en 2 avondmalen.
29.06:
Vandaag was het tijd om te skiën, ja je leest het goed Skiën. Vertrok om 7.20 met de bus naar het ski gebied. Met alle mijn spullen bij me. Het gebied (Cardrona) was niet zo groot dus na een dag had je wel alle pistes gehad. Maar wel erg mooi weer en een schitterend uitzicht. Dus rond een uurtje of 4 weer terug richting Queenstown. Was even ruim een uurtje rijden dus rond half 6 terug in hostel. Eten en opfrissen. Later op de avond nog een drankje gedaan met Katie, mijn gids op de haka tour een aantal weken terug. Zij verblijft ook hier in Queenstown.
30.06:
Dag 2 voor het skiën. Weer wekkertje even ruim 6 uur en weer met de bus richting het Cardrona skigebied. Had 2 meiden ontmoet die in mij hostel zaten en ook gingen skiën. Dus in de middag ging ik met hun skiën (het meer hun leren). Even ruim 6 uur kwamen we terug en ging ik eerst eten met Maddie en Ashley (dit waren de 2 meiden). Later op de avond deden we mee aan een kroegentocht in Queenstown. Erg gezellig maar laat.
01.07:
Vandaag uitchecken met een klein katertje. Moest van hostel verwissel, maar omdat je pas kan inchecken om 3 uur moest ik een beetje de dag uitzitten. Het was vandaag redelijk koud, wel een zonnige dag maar wel -5. Dus film gekeken en boodschappen gedaan en dus beetje niksen. In de avond weer gekookt voor 2 dagen en later zou ik weer uitgaan maar wad veel ste moe na slapeloze nachten.
02.07:
Vandaag doe ik mijn laatste "echte" activiteit hier in Nieuw-Zeeland (als het goed is). Ging vandaag om 11/12 uur Paraglide. Super mooie omgeving en leuke instructeur. Dus weer een ervaring rijker. Rond half 2 terug en eerst maar even geluncht en wat dingen gecheckt voor morgen. In de avond werd ik uitgenodigd door mijn kamergenoten een grotere groep er omheen om mee te gaan naar een ijshockey wedstrijd. Deze ervaring kon ik niet afslaan en dus van 7 tot half 9 een wedstrijdje ijshockey gekeken in een klein stadion. Hierna ging ik met de hele groep van zon 15 NZ mee uit. Erg gezellig en gelachen.
03.07:
Vandaag een typische zondag. Wat later wakker worden en wat gewinkeld en mijn tas opnieuw in gepakt. Niet zo gek veel uitgevoerd dus. Later in de avond mijn overgebleven gekookte macaroni gegegeten. En het was vandaag het einde van het winterfestival. Dus aan de waterkant van Queenstown was er een leuke markt met verschillende podiums en bands en leuke zweer. Later een bioscoop film gekeken en gekletst met de groep waar mee ik uit was gister.
04.07:
Dus vanaf vandaag gaat het reizen van start voor de komende 3 dagen. Na een ontbijt en afscheid van de mensen hier. Ging ik met de bus van 10 uur weer terug naar Christchurch. Kwam aan in de stad van de aardbeving rond 7 uur. Had nog wat over van mijn zelfgemaakte maceronie. Dus na het douche een film gekeken en naar bed.
05.07:
Even ruim 6 uur opgestaan gedoucht en ontbeten. En werd naar het vliegveld gebracht door een vriend die ik had ontmoet een paar dagen geleden in Queenstown. Dus dit scheelde weer wat geld. Dus rond 7.15 naar het vliegveld en hopelijk kom ik dus morgenochtend (NL tijd) aan in Nederland.

1. Sandra:
    4 juli 2016
    Gek om een berichtje te lezen van 5-7 waarin je verteld om 7.15 naar het vliegveld te zijn gegaan. Terwijl ik dit typ is het 4- 7 en 21.00
  2. Sylvia:
    6 juli 2016
    Ik ben blij dat je thuis bent Chris. Met een prachtige ervaring in je hart.