Gold Coast

16 april 2016 - Main Beach, Australië

13.04:
En zoals het tot nu toe gaat, weer op tijd opgestaan om verder te reizen. Deze keer gaan we een nieuwe provincie tegemoet. Dit zal ook onze laatste provincie zijn: Queensland. Maar eerst zijn we nog naar Nimbin gegaan. Dit is een dorpje waar wiet roken legaal is als enige dorp/stad in Australië. Dus we zijn hier eerst even wezen koekeloeren. Was wel geinig en een apart hippie stadje. Verder vonden wij het weinig aan. Dus door gereden naar ons bestemming: Surfers Paradise. Hier kwamen we om 2 uur aan. Meteen het gebied maar een beetje verkent. En voor morgen jetski rijden geregeld. Ook maar de stad in geweest om te kijken voor de beste tentjes om een biertje te nuttigen. En zoals ook in Byron Bay een fiets gehuurd. Na de stad snel eventjes eten, en weer op de fiets naar de stad. Want we deden mee aan een kroegen/club tocht. Erg gezellig gehad en de nodige alcohol naar binnen gewerkt.
14.04:
Het leven is hard en zwaar want we moesten ons alweer klaar maken voor de Jetski's!! Whoehooeee
Dit deden we om half 12 en was echt enorm vet. Samen op 1 jetski en omstebeurt sturen. Lekker over het water heen racen.
Later in de middag gingen we touren met de mountainbike langs de kust. Op de terugweg naar de camping boodschappen gedaan. En op de camping moesten we de huisvrouw spelen door te koken, wassen en zoals elke dag de afwas doen (met de hand!!!). Hierna konden we weer even bij komen en nog spelletje en biertje doen voor dat we weer uitgaan. Wel rottig is dat het de laatste dagen veel regent, voornamelijk in de avond en nacht gelukkig maar.
15.04:
Na een heerlijke nachtrust van wel 2,5 uurtjes was het weer tijd om wakker te worden zodat we nog wat aan onze dag hadden. Natuurlijk niet zo fit als anders maar ja, zo is het leven nu eenmaal. Op naar Brisbane! Hier waren we vrij snel, was een uurtje rijden.
We hadden de wel de plannen om de stad Brisbane te bekijken. Maar we waren allebei zo gesloopt dat we er een dagje op de camping van maakte. Dus spelletjes doen, voetballen en lekker even niksen. In de avond ook weer vrij weinig. Opmaken voor morgen want dan gaan we door naar Noosa. En deze plaatst schijnt erg mooi te zijn!
16.04:
Onze trip weer op tijd vervolgt. Rond een uurtje of 12 kwamen we aan in Noosa. Hier moesten we helaas heel lang zoeken naar een slaapplek. Tussendoor al wel fietsen gehuurd, en uiteindelijk een hostel geboekt voor vanavond.
Hierna gingen we nog even op de mountainbikes touren en door de stad slenteren. In de avond was er een leuk en gezellig feestje in onze hostel.
Ook wel vreemd is dat we met 8 andere (dames) op een kamer sliepen. Weer een ervaring rijker!

Tabé

1. Sandra:
    17 april 2016
    Haha. Je rijdt smorgens nog gewoon onder invloed. Het is vakantie hoor. Rustig aan
  2. Sylvia:
    18 april 2016
    De eerste foto's met dames erop. lekker wezen stappen?